02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دهکده مارکن هلند

 دهکده مارکن هلند کجاست

دهکده مارکن هلند  یکی از دهکده های کوچک هلند است که در نزدیکی آمستردام واقع شده است که با داشتن ویزای شنگن به راحتی می توانید از این دهکده بی نظیر دیدن کنید. حفظ فرهنگ بومی، لباس های محلی مردم و وجود خانه های اهالی به شکل گذشته در این منطقه باعث شده تا این دهکده کوچک به یکی از جاذبه های گردشگری هلند تبدیل گردد. با وجود اینکه دهکده مارکن وسعت زیادی ندارد و جمعیت آن بسیار کم است اما هر سال و به ویژه در فصل تابستان گردشگران زیادی به این منطقه سرازیر می شوند تا از جاذبه های این دهکده بازدید کنند.

marken1
سکوت و آرامش این دهکده زیبا و خوش منظره یکی از ویژگی های مثبت آن برای گردشگران به حساب می آید. تماشای خانه های چوبی دهکده که با نام فیشرمن شناخته می شوند و همچنین آسیاب های بادی این منطقه می تواند تجربه ای جالب برای گردشگران را رقم زند. هر سال تابستان فستیوال ها و جشنواره های جذاب و پر شوری در این دهکده برگزار می گردد و نمایشگاه های صنایع دستی مارکن نیز در این فستیوال ها برگزار می گردد.

marken7

یکی از بخش های پر طرفدار این جشنواره ها، آموزش طریقه ساخت کفش های چوبی می باشد.جالب است بدانید که دهکده مارکن در گذشته یک جزیره کوچک بوده است. اما در سال ۱۹۷۵ جاده ای در این دهکده کشیده شد که آن را به هلند شمالی متصل نمود. به همین خاطر امروزه این دهکده، تبدیل به یک شبه جزیره گشته است. دهکده مارکن دارای مناظر بسیار سرسبز و زیبایی می باشد.

کارگاه ساخت کفش های چوبی دهکده مارکن

یکی از جذابیت سفر کردن به کشورهای دیگر، آشنایی با فرهنگ، رسوم و عقاید مردم آن کشور می باشد. کفش های چوبی که با نام کلومپن شناخته می شوند، بخشی از لباس و فرهنگ بومی مردم دهکده مارکن را تشکیل می دهند.
قصه این کفش های چوبی به دوران گذشته باز می گردد. هنگامی که هوا در این منطقه سرد می شد و آب ها یخ می زدند، مردم دهکده برای راه رفتن روی زمین یخ زده و لیز، با مشکل مواجه می شدند. به همین خاطر مجبور شدند تا کفش هایی را بسازند که در این مورد به آنها کمک کند. این کفش های چوبی تردد مردم در روستا را آسان تر می کرد. البته دهقان های دهکده برای راحت تر کار کردن در مزارع خود نیز از این کفش ها استفاده می کردند.

marken2
جالب است که کارگاه های ساخت این کفش های چوبی هنوز هم وجود دارند. در این کارگاه ها این کفش ها هم با دستگاه تولید می گردند و هم به شکل دستی ساخته می شوند. گردشگران می توانند با مراجعه به این کارگاه ها، با مراحل تولید آن آشنا شوند و به عنوان یادگاری یک سوغات منحصر به فرد از این کارگاه ها خریداری نمایند.

اسب دهکده مارکن

یکی از شاخص ترین سازه هایی که در دهکده مارکن دیده می شود، فانوس دریایی آن است که در شرقی ترین قسمت این شبه جزیره واقع شده است. فانوس دریایی این دهکده شکل متفاوتی دارد و به همین دلیل به آن اسب مارکن می گویند. ارتفاع این برج که در سال ۱۸۳۹ ساخته شده است، به ۱۶ متر می رسد و دو خانه با سقف هرمی شکل به این فانوس دریایی چسبیده اند.فانوس دریایی دهکده مارکن یکی از شاخص ترین و متفاوت ترین بناهای این منطقه به حساب می آید.

marken3

موزه دهکده مارکن

موزه دهکده مارکن خانه ای قدیمی و تاریخی است که در سال ۱۹۳۰ بنا گشته است. دکور خانه نیز از آن دوره تا به امروز هیچگونه تغییری نکرده است.این موزه مکان بسیار مناسبی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ مردم بومی این منطقه می باشد. در جاهای مختلف این موزه لباس های محلی، صنایع دستی و آثار هنری مردم این مرز و بوم به نمایش گذاشته شده اند. در واقع گردشگران می توانند در این خانه با فضای زندگی یک ماهیگیر در قرن بیستم آشنا شوند.

marken4

کلیسای بزرگ مارکن

یکی از جاذبه های دیدنی در روستای مارکن، کلیسای بزرگ آن به حساب می آید. کلیسای بزرگ دهکده مارکن که با نام مارکن گروت کرک شناخته می شود، در سال ۱۹۰۴ بنا گشته است. این کلیسا مخصوص پیروان مذهب پروتستان می باشد. بر روی دیوارهای این کلیسا کشتی های چوبی مختلفی آویزان گشته اند و همین موضوع هم باعث شده تا این ساختمان با دیگر کلیساها متمایز گردد. منظره آسیاب های بادی دهکده مارکن بر جذابیت های این منطقه افزوده است.

marken5

دریافت ویزای کاری شنگن

ویزای شنگن دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از این انواع دارای ویژگی ها و شرایط مخصوص به خود هستند. ویزای کاری شنگن را می توان یکی از انواع ویزای نوع C شنگن دانست. اما دریافت ویزای کاری شنگن نسبت به دیگر انواع ویزای شنگن برای ایرانی ها کمی سخت تر می باشد. در واقع متقاضیان باید برای اخذ این نوع ویزا، شرایط لازم را داشته باشند.

marken6 
از جمله شرایط اخذ ویزای کاری شنگن می توان به دارا بودن شرایط اشتغال در یک مجموعه کاری در کشور مقصد، عدم سوء سابقه کیفری، تسلط بر زبان انگلیسی، برخورداری از سلامت جسمانی کامل و مواردی از این قبیل اشاره نمود.یکی از مهمترین مدارکی که متقاضیان ویزای کاری شنگن باید به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهند، دعوت نامه رسمی از سمت یک سازمان یا مجموعه معتبر و قابل اعتماد در کشور مقصد می باشد. در این دعوتنامه باید اطلاعات کاملا دقیقی همچون نوع همکاری، هدف همکاری، مدت زمان همکاری و موارد این چنینی قید شود. اگر مدارک ارائه شده به سفارت از طرف متقاضی، به اندازه کافی معتبر نباشد، امکان ریجکت شدن ویزای شنگن فرد قطعی خواهد بود.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ