02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مجسمه مادر ارمنستان

18 آبان ، 1401
راز آسمان پایتخت

مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان در پایتخت این کشور ایروان و در وسط پارک پیروزی این شهر در بلندترین نقطه قرار دارد . سالانه بسیاری از افرادی که با تور ارمنستان برای تفریح به این کشور وارد می شوند , بازدید از این مجسمه را در اولویت برنامه های خود قرار می دهند. در ادامه به تشریح چگونگی تشکیل این مجسمه و تاریخ نهفته در آن صحبت می کنیم.

mother1

تاریخچه ی ماقبل مجسمه ی مادر ارمنستان

در جنگ جهانی دوم کشور ارمنستان نزدیک به 70 سال تحت استعمار شوروی سابق بود , در جنگ بزرگ میهنی در سال 1950 که مردم ارمنستان پیروز شدند مجسمه تندیس ژوزف استالین را ساختند و تا سال 1962 این مجسمه در جای کنونی مجسمه مادر قرار داشت تا اینکه در همان جنگها چندین نفر زخمی و یک سرباز کشته شد و این مجسمه نمیتوانست نماد صلح باشد برای همین در سال 1962 این مجسمه برداشته شد و تا سال 1967 چیزی به جای آن قرار نگرفت.

mother2

تاریخچه ی مجسمه مادر ارمنستان

در سال 1967 مجسمه مادرکه توسط آراها روتیونیان طراحی وساخته شده بود به جای مجسمه ی ژوزف استالین قرار گرفت.می دانیم که هرکشور یکسری نمادها را از اتفاقات وارد شده در تاریخ کشور خود دارد و از هر کدام به شکلی یاد می کند. تنها تعبیری که در نماد هرکشوری یک معنی را دارد نماد مادر است که به همراهش حس امنیت و صلح و دوستی در ذهن ها تداعی می شود. آری نماد مجسمه مادر ارمنستان نیز از صلح نشات گرفته است. از آنجایی که تاریخ ارمنستان زن شجاعی به نام سوسه مایریک را در قلب خود داشته که برای آرامش و امنیت جوانان سرزمینش جان خود را در کف گرفت و همپای همسرش جنگید , این مجسمه سرشار از حس زندگی و مادرانه برای آنان به ارمغان می آورد.

mother3
در دست این مجسمه یک شمشیر قرار دارد و در جلوی پای او محافظی قرار گرفته است که در بلندترین نقطه پارک پیروزی همچون سربازی آماده به دفاع از خاک خود , خود نمایی می کند. در کنار این مجسمه قبر یک سرباز گمنام از جنگ قرار دارد و در زیر مجسمه یک موزه نظامی طراحی شده است.

مشخصات مجسمه مادر ارمنستان

این مجسمه 22 متر بلندی دارد و به عنوان یکی از مجسمه های بلند وبزرگ شهر ایروان به حساب می آید .در پایین مجسمه پایه ها و ستون هایی قرار گرفته اند که آنها را نیزدر نظر بگیریم 51 متر ارتفاع دارد و جنس مجسمه از مس وپایه ها از بازالت سنگ آتشفشانی ساخته شده است که از دیدی متفاوت چون کوهی استوار و محکم خودنمایی می کند.

mother4

موزه نظامی مجسمه مادر ارمنستان

در سال 1950توسط اسرائیلین معمار این موزه ساخته شد و در سال 1970 به عنوان موزه نظامی تاریخ جنگ جهانی و جنگ قره باغ به نمایش در آمد که داخل موزه اتاقک های متفاوتی دارد و در هرکدام ابزارهای مورد استفاده در جنگها قرار گرفته و در مجموع 30 هزار اثر از مدارک و نقاشی ها و لوازم قربانیان ارمنی جنگ به نمایش گذاشته شده است.

mother5

ساعت بازدید از مجسمه مادر ارمنستان

ساعت بازدید از این مجسمه در روزهای شنبه ویکشنبه ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر میباشد و در بقیه ی روزهای هفته ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر میباشد و ورودی آن نیز رایگان میباشد.

mother6

سخن پایانی

ما به مسافران تور لحظه آخری ارمنستان پیشنهاد می کنیم در سفر به ارمنستان از دیگر جاهای دیدنی شهر همچون میدان جمهوری ایروان و معبد گارنی ارمنستان و دریاچه ی سوان ارمنستان دیدن کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ