02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

معماری منحصر به فرد استانبول

08 اسفند ، 1402
راز آسمان پایتخت

معماری منحصر به فرد استانبول شگفت انگیز است. این ویژگی به جذب گردشگران کمک می کند. در این شهر ساختمان هایی با معماری شگفت انگیزی سر به فلک کشیده اند.استانبول یکی ازبهترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود. معماری ساختمان های تاریخی نشانگر امپراطوری هایی بوده که سال ها قبل وجود داشته است. بناهای تاریخی مختلفی در این شهر وجود دارد. تور استانبول 7 شب و8 روز به قیمت ارزان توسط شرکت آسمان پایتخت عرضه می شود.

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز

معرفی ایاصوفیه

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز که می توان در این شهر بناهایی با معماری منحصر به فرد را یافت. ایا صوفیه شگفتی بسیاری از معماران را برانگیخته است.این ساختمان بین سال های 325 تا 330 میلادی بنا نهاده شده است. پس از فتح این شهر در سال 1453 توسط امپراتوری عثمانی، به مسجد تبدیل شد. معماری این ساختمان یادآور امپراطوری روم است. به دستور آتاتورک این ساختمان به موزه تبدیل شد. پر بازدیدترین بنا در ترکیه به شمار می رود. گنبد این بنا از آجر و سنگ هایی ساخته شده که به استحکام بنا کمک می کند.ستون های ساختمان محکم هستند. دولت ترکیه هر سال در این بنا، اصلاحاتی را انجام می دهد تا با این روش توجه گردشگران را جلب کند.

masjede_ayasofiee

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز و اشاره ای کوتاه به کاخ توپکاپی

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز که می توان گردشگران علاقمند به رشته معماری را به این شهر دعوت کرد. کاخ توپکاپی 1000 سال قبل ساخته شده است. این کاخ در زمان خود بزرگترین ساختمان به شمار می رفت. در مساحتی نزدیک به 700 متر مربع ساخته شده است. بزرگی این بنا توجه مسافران را جلب می کند. بارج و باروهای این ساختمان مهم ترین مشخصه آن به شمار می رود. تعداد سالن ها و اتاق های این کاخ خیلی زیاد است. قسمت های مختلفی در این کاخ پیش بینی شده است. شما می توانید در این محل عکس یادگاری بگیرید.

topkapiii

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز و شناخت دقیق آب انبار باسیلیکا سیسترن

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز که در واقع یکی از بهترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود. بناهای تاریخی را می توان سرمایه ای محسوب کرد که بازدهی این اماکن برای جذب گردشگر به اثبات رسیده است. در ساخت ستون های بنا از معماری های متفاوت و خلاقانه ای استفاده شده است. معماری این بنا شگفتی خیلی از معماران و مردم را برانگیخته است. معماران به بهترین شکل ممکن این بنا را احداث کرده اند. در ساخت بنا، بسیار دقت شده است. کار خلاقانه معماران باعث شده که این بنا مورد توجه قرار گیرد.

Basilicaa
استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز و معرفی مسجد سلطان احمد به گردشگران

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز از همان ابتدا مورد توجه گردشگران بود. مساجدی با معماری شگفت انگیز در این شهر وجود دارند. مسجد سلطان احمد یکی از جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می رود. این مسجد بین سال های 1609- 1616 میلادی ساخته شده است. معماری این مسجد خاص و منحصر به فرد است. همین عامل باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

در ساخت این بنا از کاشی های آبی استفاده شده است. این مسجد در استانبول به عنوان یکی از جاذبه های توریستی معرفی می شود. شکوه معماری این بنا ستودنی است. از همان ابتدای ساخت این مسجد، معماران تلاش کرده اند طوری بنا را احداث کنند که توجه گردشگران را جلب کند.  

masjedesultanahmad

قلعه روملی حصار

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز شناخته شده است. معمارهای حرفه ای دوست دارند که از این شهر بازدید کنند. معماری قلعه روملی حصار ستودنی است. این دژ مستحکم در سال 1452 میلادی ساخته شد. معماری این قلعه خاص است. این قلعه در زمان های قدیم به عنوان محلی برای دفاع از خاک کشور ترکیه استفاده می شد.

این قلعه با برج های بزرگی مشخص شده است. برج های این قلعه بزرگ و مرتفع ساخته شده اند. دولت ترکیه جهت جذب گردشگر برای بازدید از قلعه روملی حصار، هر سال اقدامات جدیدی انجام می دهد. این اقدامات کمک می کند تا بتوان منابع درآمدی جدیدی را نیز ایجاد کرد. به طور مثال در کنار اماکن تاریخی، کافه و رستورانی احداث می شود تا گردشگران بتوانند مدتی را در آرامش سپری کرده و غذایی را میل کنند. این چنین ابتکارهایی می تواند موفقیت هایی را ایجاد کند.

rumelihisari
برج گالاتا

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز که یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. برج گالاتا توجه هر گردشگری را جلب می کند. یکی از سازه های مرتفع استانبول به شمار می رود. می توانید از بالای این برج، شهر استانبول را تماشا کنید. از آن جایی که این برج یکی از بلندترین سازه های استانبول به شمار می رود، تماشای شهر از این محل می تواند تجربه بیاد ماندنی باشد.  
borjegalata

کلیسا چورا

استانبول، شهری با معماری منحصر به فرد و شگفت انگیز که می توان در این شهر، نقاط گردشگری جذابی را یافت. بازسازی و مرمت نقاط گردشگری تاریخی، ضروری بوده و با این کار، گردشگران می توانند تا چند سال بعد از محل گردشگری بازدید داشته باشند. کلیسا چورا یکی از مکان هایی است که می توان آن را به عنوان جاذبه گردشگری معرفی کرد. استفاده از نقاط گردشگری تاریخی، می تواند موفقیت های بیشتری را برای دولت ترکیه رقم بزند. 

kelisayechora
از موزاییک و سنگ های با کیفیت در ساخت کلیسا استفاده شده است. استفاده از طرح و نقش های متفاوت باعث می شود که محیط داخلی کلیسا به لحاظ بصری جذاب باشد. گنبد بزرگ کلیسا، محکم و بادوام ساخته شده است. می توانید اطلاعات گردشگری شهرهای مختلف ترکیه را از کارشناسان شرکت گردشگری آسمان پایتخت به دست بیاورید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ