02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

همه چیز درباره تور لحظه آخری

28 اسفند ، 1402
راز آسمان پایتخت

آنچه درباره تور لحظه آخری نمی‌دانید

بلیط و تور لحظه آخری ارزان فرصت ایده‌آلی برای تجربه ارزانترین راه سفر است. هم برای تور لحظه آخری داخلی و هم برای تور لحظه آخری خارجی در فضای اینترنت تبلیغات فراوانی وجود دارد. یافتن تور لحظه آخری واقعی در این آشفته بازار آسان نیست. لذا ما در این مطلب تلاش کردیم این مسئله را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

lahzeakhar

تور لحظه آخری چیست؟

آفر لحظه آخری در حقیقت ظرفیت خالی تورهای گردشگری است که در روزها و ساعات پایانی به صورت حراج عرضه می‌شود. به عبارت ساده‌تر وقتی ظرفیت یک تور گردشگری خالی بماند آژانس مسافرتی برای جلوگیری از ضرر خود ظرفیت باقی مانده را با تخفیف بسیار زیاد عرضه می‌کند. بدیهی است همه افراد امکان استفاده از این فرصت استثنایی را ندارند. به خصوص اینکه در اغلب موارد این ظرفیت خالی تنها چند ساعت مانده به شروع تور اعلام می‌شود. 

خدمات تور لحظه آخری 

تور لحظه آخری از لحاظ خدمات تفاوتی با یک تور معمولی ندارد. به عبارت دقیق‌تر برای مجری تور گردشگری تفاوتی میان مسافران عادی و مسافران لحظه آخری وجود ندارد. امکانات و خدمات تور که از ابتدای فروش اعلام می‌شوند به همه مسافران به صورت یکسان عرضه می‌شوند. البته مسافران لحظه آخری ممکن است به جهت پر شدن بخش قابل توجه ظرفیت تور، حق انتخاب زیادی برای مثلاً صندلی پرواز یا نوع اتاق خود در اقامتگاه نداشته باشند. 

lahzeakhar

تور لحظه آخری واقعی

همانطور که گفتیم تبلیغات برای تور لحظه آخری آنقدر گسترده است که گاه برخی موضوعات بدیهی نادیده گرفته می‌شود. شرایط سفر لحظه آخری یا در آخرین ثانیه این است که مسافر حتی برای جمع کردن لوازم سفر خود فرصت کافی ندارد. بنابراین به طور پیش فرض برای سفر در آخرین ثانیه باید مدارک سفر را در اختیار داشته باشد. در نتیجه می‌توان گفت بسیاری از تبلیغات برای تورهای لحظه آخری خارجی واقعیت ندارد. زیرا مدرک پیش فرض برای سفر ایرانیان به اغلب کشورهای خارجی دریافت ویزای کشور مربوطه است. برای دریافت ویزای کشورهای خارجی به شرط مهیا بودن مدارک کامل به طور متوسط یک هفته زمان نیاز است. پس به عنوان مثال تور لحظه آخری فرانسه یک دروغ فریبنده است. در مورد سفرهای خارجی تنها می‌توان به خرید بلیط لحظه آخری امیدوار بود. 

lahzeakhar

مزایای تور لحظه آخری

خرید آفر لحظه آخری مثل خرید از حراج شگفت‌انگیز بسیار لذت‌بخش است. مهمترین مزایای این نوع سفر عبارت است از:

قیمت ارزان

قیمت تور لحظه آخری مهمترین و شاید تنها امتیاز آن است. گاه یک تور مسافرتی در آخرین ساعات با ۷۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود که از لحاظ مالی برای خریدار یک برد بزرگ محسوب می‌شود.

تجربه سفر

در شرایط فعلی هزینه سفر به قدری افزایش یافته که اصل سفر از برنامه زندگی خیلی از افراد حذف شده است. در حالی که سفر در سلامت روان انسان اهمیت بسزایی دارد. تورهای لحظه آخری فرصتی برای تجربه سفرهای متنوع است. 

معایب تور لحظه آخری

قیمت آفر لحظه آخری بسیار وسوسه کننده است همین امر باعث می‌شود بسیاری از افراد معایب آن را نادیده بگیرند. مهمترین معایب این نوع سفر عبارتند از:

عدم حق انتخاب

خریدار آفر لحظه آخری حق انتخاب خاصی برای خدمات دریافتی خود ندارد. ظرفیت باقی مانده تور که حراج می‌شود ممکن است بدترین صندلی هواپیما یا بدترین اتاق هتل باشد. بنابراین این نوع سفر ممکن است با سختی زیاد همراه باشد.

عدم برنامه‌ریزی

در خرید آفر لحظه آخری فرصتی برای جمع‌آوری لوازم سفر یا برنامه‌ریزی برای سفر وجود ندارد. این عجله ممکن است با جا گذاشتن وسایل ضروری یا متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه همراه شود. همچنین ممکن است به دلیل عدم برنامه‌ریزی قبلی از لحاظ مالی، زمانی و لوازم مورد نیاز نتوان از فرصت های موجود در مقصد به خوبی استفاده نمود. 

شرایط کنسلی

شرایط کنسلی تور لحظه آخری در بسیاری از موارد بسیار دشوار است. به عبارت دیگر مسافر نه تنها باید برای خرید تور خیلی زود تصمیم‌گیری کند بلکه امکان کنسل کردن را نیز ندارد. بنابراین اگر به هر دلیل مسافر نتواند در تور شرکت کند تمام هزینه پرداختی یا بخش عمده آن هدر رفته است. 

کلاهبرداری

خرید آفر لحظه آخری مانند هر حراج و تخفیف فوق‌العاده یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود. اما همین امر می‌تواند فرصتی برای کلاهبرداری و سوء استفاده باشد. قیمت ارزانی که در قالب پیامک تور لحظه آخری عنوان می‌شود بسیاری از افراد را از بررسی اعتبار فروشنده غافل می‌کند. 

lahzeakhar

نکات کلیدی خرید تور لحظه آخری

با اطمینان از معتبر بودن مدارک سفر مترصد تور مورد نظر خود باشید.
چند مقصد مورد علاقه خود را تعیین کنید تا احتمال یافتن تور لحظه آخری افزایش یابد.
یک چمدان نیمه آماده یا فهرست کاملی از لوازم ضروری سفر را تهیه کنید تا در اسرع وقت بتوانید چمدان سفر خود را آماده کنید.
در هنگام خرید حتماً از اعتبار آژانس مسافرتی یا همان مجری تور اطمینان حاصل کنید.
بهتر است از قبل تعدادی از آژانس‌های مسافرتی معتبر را شناسایی کرده و منتظر اعلام ظرفیت آنها باشید. با عضویت در صفحات آژانس‌های مسافرتی پیامک تور لحظه آخری برای شما ارسال خواهد شد. 
ارزان بودن تور مسافرتی نباید سبب شود از بررسی قرارداد تور مسافرتی غافل شوید. شرایط و خدمات تور را به دقت بررسی کنید و سپس در مورد ارزنده بودن قیمت آن تصمیم‌گیری کنید. 
بعد از خرید تور بلافاصله شرایط آب و هوایی مقصد را بررسی کنید و متناسب با آن بار سفر ببندید. 

lahzeakhar

سخن پایانی

خرید تور یا بلیط لحظه آخری یک فرصت خوب برای تجربه سفر ارزان است. اما تنها تورهای لحظه آخری داخلی یک تور لحظه آخری واقعی هستند. به خاطر مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی در عمل تور لحظه آخری خارجی وجود ندارد. برای سفرهای خارجی تنها امکان استفاده از بلیط لحظه آخری وجود دارد. مهمترین نکته در خرید تور لحظه آخری بررسی دقیق قرارداد و خرید از یک آژانس مسافرتی معتبر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ